13 oktober 2008

Väntan på änglar som kanske ska landa

Att donera är att ge en stor gåva med hjärtat. Att våga ta emot är bevis på två människors mycket starka kärlek. Välkommen alla efterlängtade kärleksbarn!

"Hur kom jag till?" är en bok som riktar sig till små barn i ca 4 års åldern. Men boken är egentligen ett verktyg för föräldrarna att ha till hands när de, tillsammans med sitt barn börjar berätta om IVF och äggdonationen. Informationen måste sakta och naturligt växa fram och den här boken kan vara en del i det arbetet. Boken andas trygghet, ärlighet och kärlek. Jag tror egentligen att det många gånger är vi vuxna som komplicerar till det hela. Barnen är många gånger rakare och ser saker mer för vad det är – så varför krångla till det?

Beställ boken här!

Foto: Vackra änglavingar från Landstil

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Ville bara säga att denna bok var en fantastisk idé! Jag ska donera ägg om några månader, och tycker att det bör vara en självklarhet för barnet att få veta hur det kom till. För min del, som donator spelar det ingen roll, men jag tror att det är en viktig del för att förstå vem man är när man blir större hur man blev till, och varför man har vissa drag som man inte känner igen från sina föräldrar. Att på detta sätt kunna ge barnet möjligheten att förstå är jättefint! Sen så är det ju aldrig fel att göra lite reklam för äggdonation, så att fler får reda på att donatorer behövs!
Stor kram!

Jellon sa...

Hej Jeanette! Vad glad jag blev för din fina kommentar och att du tycker om bokidén. Ja, jag tror som du att det är väldigt viktigt att vara ärlig och avdramatiserat öppen mot sitt barn. Och sannerligen behövs fler fantastiska kvinnor som du, som vill genomgå en äggdonation och bidra med denna innerligt goda gärning. Ni är underbara. Fler som du på jordskorpan, skulle förändra livet för många längtande par.

Ha det så bra och lycka till med behandlingen. Du är en hjältinna. Stora kramar från Märit