05 juli 2008

Att ge en stor gåva med hjärtat

Boken har vuxit fram på grund av många års egen kamp med ofrivillig barnlöshet. Först som en del att "skriva och rita av mig", under dessa många och långa perioder av utredningar och väntetider. Insikten att donera är att ge en stor gåva med hjärtat – och att våga ta emot är bevis på två människors mycket starka kärlek. Jag är nog som de flesta som befinner sig i denna barnlöshetskarusell – enormt kunskapstörstig och mycket frågvis. Återkommande är att många efterlyser just litteratur. Det finns traditionella mamma-pappa-barn-böcker, men det är svårt att finna passande barnlitteratur inom äggdonation och provrörsbefruktning. Jag letade med ljus och lykta efter en sådan här typ av bok, men jag hittade inte någon som jag tyckte skulle passa oss. Jag samlade då ihop mina illustrationer och tankar och startade ett förlag, där jag till slut förverkligade mina idéer om denna barn- och föräldrabok. I boken används lättsamma ord, enkla beskrivningar, mycket värme och busigheter – tillsammans med färgglada illustrationer. Läs mer på villhabarn.com.

Beställ boken 'Hur kom jag till?' här!!

Foto: Privat.

Inga kommentarer: